F.
KADINLARI
POŞETE SOKMA
Kuran'da gerekli malzemeyi bulamayan gelenekçilik
, uydurma hadislerle, uydurma yorumlarla, mezhep izahlarıyla kadınları poşete
sokulmuş şekilde kapatacak malzemeyi türetmiştir.
Kuran'da 33-Ahzab suresi 52. ayette
Peygamber'in, bu ayetin inişinden itibaren güzelliği hoşuna giden bir kadın
dahi olsa, artık evlenmesinin helal olmadığı söylenir. Demek ki Peygamber'in
döneminde kadınların kıyafetleri kimin ne kadar güzel olduğunu bilmeyi
engellemiyordu.
Oysa mezheplerin izahlarındaki
çarşaftan, peçeden, başörtüsünden hangi hanımın ne kadar güzel olduğu nasıl
anlaşılabilir? Birçok konuda olduğu gibi bu konuda da Kuran'ın göz ardı
edildiğini görüyoruz.
Her zaman olduğu gibi
uydurma hadislerle dolu kitaplardan ise, işe gelen hadis alınmış, işe gelmeyen
hadis görmezlikten gelinmiştir. Oysa hadis külliyatında Peygamber döneminde
kadın ve erkeklerin aynı kaptan abdest aldıkları da geçer.
(Bakın Buhari, vudu 43-
Ebu Davud, taharet 39- İbni Mace, taharet 36-Nesai, taharet 56)
Ebu Davud, taharet 39- İbni Mace, taharet 36-Nesai, taharet 56)
Abdeste konu yerler ayak, dirseklere kadar eller, yüz ve baş olduğuna göre bu hadisten kadınların erkeklerle karışık ve başı açık oldukları anlaşılır.
Oysa gelenekçi İslamcılık bu hadisi
yorumlayarak atar ve kendi kafasına uygun diğer malzemelere sarılır.
Peki madem kadının sizin söylediğiniz
şekilde kapanmasının açık bir hüküm olduğunu söylüyorsunuz, niye ayrı ayrı
kapanma şekillerini savunuyorsunuz?
Neden kiminiz peçe farzdır, kiminiz ise
değildir diyor?
Neden kiminiz kadınların elleri
gözükemez deyip yaz-kış kadınlara eldiven giydiriyor da, kiminiz kadınların
elleri gözükebilir diyor?
Neden kiminiz çarşaf dışında hiçbir
şeyle kapanılamaz diyor da, kiminiz pardesü ile de olabilir diyor?
Hiç şüphesiz kesin sınırlı bir hüküm
olsa, böyle ayrı ölçüler çıkmazdı. Tüm bu ayrı ölçüler, hükümler kapanma
konusunda geleneklerin, örfün, Emevi, Abbasi döneminin kadına bakış açısının
dinselleşmesinin neticeleridir.
Her bir ayrı kapanma modeli de
"Allah'ın isteği tam budur." diye savunulup sanki Allah'ın aynı
konuda beş-on tane ayrı görüşü varmış gibi bir komedi ortaya konulmuştur.
Allah'ın kadınların
giyinmesi konusundaki hükmü yukarıdaki 3 ayette bellidir ve bunlardan anlaşılan
neyse kadının giyim tarzı öyle olmalıdır.
Verilen esneklik de, tam
bir sınırın olmaması da muhakkak hikmetlidir. Çünkü Kuran'ı indiren hikmetli
olan Allah'tır ve Allah bu dini yüzlerce yıllık zaman dilimine, apayrı
kültürlere, apayrı adetlere, apayrı iklimlere indirmiştir. Ayetlerdeki
esneklikler dinimizin her şart ve zaman dilimine uyumunu sağlayan Allah'ın rahmet ve hikmetleridirler.
Emeviler'in, Abbasiler'in kendi
görüşlerini dondurup, Allah'ın görüşünü kendi bakış açılarına hapsetmeye
çalışmalarından dinimizi kurtarmak hepimizin Allah'a karşı borcudur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder