B.
MÜZİK
DİNLEYENİN BAŞINA GELECEKLER
Musiki dinleyen
bir kişiye cennette ruhanileri dinleme izni verilmez.
Kurtubi
14/53
Şarkı kalpte nifak bitirir.
Ebu
Davud
Ümmetimden bir
topluluk bulunacak saf ve yünlü ipeği, çalgı aletlerini helal edinecekler.
Sahihi
Buhari
Allah şarkıyı,
onun alış verişini, parasını, öğretmeyi ve dinlemeyi haram kılmıştır.
Muhammed
Gazali/Nebevi Sünnet sayfa 111
Bu son hadisi kitabında zikreden Muhammed Gazali (doğumu 1917,
Mısır) İbni Hazm'ında izahlarını delil göstererek, nakilcileri inceleyerek, Hz.
Ömer'den örnekler vererek bu hadisin ve evvelki incelediğimiz hadislerin
uydurma olduğunu ortaya koyar.
Aslında
Peygamber'in müzik dinlediğine, müziği teşvik ettiğine dair de hadisler
vardır. Fakat birçok mezhep yasaklayıcı hadislerin etkisinde kalmıştır
(Türkiye'de en yaygın ve en çok taraftarı olan Hanefi mezhebi gibi).
Bu
arada vurmalı sazlarla müziğin helal olabileceği, telli ve üflemeli sazların
ise haram olduğuna dair mantık dışı birçok izah da mezheplerin temel dini
kaynak diye sundukları ilmihal kitaplarında yer alır.
"Peygamber zamanında def çalınıyor,
Peygamber de dinliyormuş, demek ki def, darbuka gibi vurmalı sazlar helal,
telli, üflemeli sazların ise hepsi haramdır." diyerek mezhepler
çelişkili açıklamalarını ilmihal kitaplarında halka sunmaktadırlar.
"Peygamber zamanının ve yöresinin müziği def tipi
aletlerle yapılıyorsa, değişik kültürlerin kullandığı üflemeli ve vurmalı
sazlar da helaldir" şeklinde basit bir mantığı bile çıkartamamaları
mezhep kurucularının kendi kültürlerini din diye yutturma gayretlerini
göstermektedir.
Sonuç
olarak her konuda olduğu gibi Kuran'ı dinin yeterli, tek kaynağı olarak
görmemek, mezhepleri müzik konusunda da çelişkili izahlara ve kaosa
sürüklemiştir.
Müzik kadar yoğun olarak karşı çıkılmasa da şiire de karşı çıkanlar
olmuştur. Fakat genelde din dışı şiirler, aşk şiirleri kötü görülmüş, yalnız
dini şiirlere izin verilmiştir.
Sizden birinizin
içinin kusmuk ve kanla dolu olması şiirle dolu olmasından daha hayırlıdır.
M.
Mesabih 4/4809
Şiire karşı çıkışlar müzik
kadar yoğun olmamasına rağmen heykele neredeyse tüm mezhepler müzikten çok
daha şiddetli bir şekilde karşı çıkmışlardır.
Heykele putperestliğe yol açtığı için
karşı çıkıldığı cevabı da hemen hazırdır.
Ona bakılırsa Hindular ineğe tapmaktadırlar,
bu durumda bütün inekleri öldürmemiz mi gerekmektedir?
Mecusiler ateşe tapıyordu, Peygamber tüm
ateşlerin söndürülüp bir daha ateş yakılmamasını emretti mi?
Güneşe tapanlar olduğu için hiç güneş
görmeyen kapalı bir yerde yaşama fikrine ne dersiniz?
Kuran'ın hiçbir ayetinde
yasaklanmazken, tek bir yerde o da bilakis övülür tarzda, Hz. Süleyman'ın
saltanatının bir şaşası olarak gösterilen heykele, bu ayetin beyanına rağmen
nasıl karşı çıkarsınız?
Ona
dilediği şekilde kaleler, heykeller, havuzlar gibi çanaklardan, yerinden
kalkmayan kazanlardan ne dilerse yaparlardı. Ey Davud ailesi, şükrederek
çalışın. Kullarımdan şükredenler azdır.
34-
Sebe Suresi 13
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder