XVIII.
BÖLÜM: SANAT, MÜZİK, HEYKEL, RESİM, SATRANÇ DÜŞMANLIĞI
Kuran'ın
İslam'ının ve mezheplerin İslam'ının farkını daha iyi anlamak için somut olarak
bazı konuların incelenip bu büyük farkın açığa çıkarılmasının faydalı olacağı
kanaatindeyiz. Bu yüzden bu bölümde müzik, resim gibi birkaç konuyu inceleyip,
Kuran'ın İslam'ının mezheplerin İslam'ından (uydurulan İslam'dan) farkını
göreceğiz.
A.
TÜM KÂİNAT
ALLAH'IN SANATI
Allah kendi sanatını, gücünü kimi zaman
dünyamızın hareketlerinde, kimi zaman yağmurda, kimi zaman bir kuşun ötüşünde,
kimi zaman bir menekşenin renklerinde gösterir...
Kimi zaman ise bir müzik parçası, bir
heykel, bir resim de Allah'ın sanatının, ilminin, gücünün göstergeleridir.
Her şeyi yaratan Allah,
evrendeki her şeyin ham maddesinin yaratıcısı, aynı zamanda bu ham maddelerin
arka arkaya gelip herhangi bir şey oluşturmalarındaki fizik, kimya, biyoloji
kanunlarının da yaratıcısıdır.
İnsanlar Allah'ın yarattığı
"demir" gibi ham maddeleri alır, Allah'ın yarattığı kimya kanunlarıyla
demire şekil verir, fizik kanunları çerçevesinde oluşturulan makinelerle,
matematiksel hesaplarla birleşimler yapılır ve arabalar, uçaklar ortaya çıkar.
Bunları yapan insan, Allah'ın yarattığı
gözleri, beyni ve elleriyle, Allah'ın yarattığı ham maddelerle, Allah'ın yarattığı
kanunlar çerçevesinde birleşimler yaptığı için insanın arabayı, uçağı ve her
şeyi icadı, aslında insanın Allah'ın evrenin içine sakladıklarını buluşudur.
Aynı şekilde bir müzik parçası çalındığı
enstrümanlarının ham maddesiyle, kainatta var olan notaların, kelimelerin
belli bir düzeninin ihtimali ile zaten kainatta mevcuttur. Müzisyen, Allah'ın
bu yarattıklarından, kainatta zaten mevcut olanı keşfeder ve şarkılar, besteler
yapar, bunları çalar, söyler.
Kainatın her noktasında Allah'ın
varlığının delillerini bulmayı bilen akıl, baktığı kadar görmeyi de bilen göz;
müzikte olsun, herhangi bir sanat eserinde olsun Allah'ın varlığının
delillerini, Allah'ın yaratışının güzelliklerini görür.
Kuran'ı Kerim'in hiçbir
yerinde müziğin, heykelin, resmin yasaklandığına veya kötü bir uğraş olduğuna
dair tek bir izah yoktur.
Oysa mezheplerin İslam'ı Allah'ın
yaratışındaki güzellikleri, hayatın neşesi, tadı, Allah'ın insanlara rahmeti
olan sanatın birçok kolunu yasaklayıp, kendi karanlık dünyalarını başkalarına
da uygulamak istemişlerdir.
Daha evvel gördüğümüz gibi
Kuran'da yasaklanmayan her şey serbesttir. Yasak istisnadır, bir yasağın geçerliliği
için Allah'ın bir emri, yani Kuran ayeti olması gerekir.
Müzik, heykel, resim ve
şiirin yasaklığına dair hiçbir ayetin olmaması bunların serbestliği için
yeterli delildir, ayrıca bunların serbest, helal olduğuna dair izaha gerek
yoktur.
Aynı patlıcan yemek gibi.
Kuran'da patlıcanın haram olduğuna dair hiçbir izah olmaması yeterlidir.
Ayrıca patlıcan yemenin helal olduğuna ilişkin, patlıcan yiyebilirsiniz diye
bir açıklamaya ihtiyaç yoktur.
Şimdi müzikten başlayarak
mezheplerin İslam'ında neler uydurulmuş görelim:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder