
ALLAH'IN SELAM, RAHMET VE BEREKETİ İLE HİDAYET VE MAĞFİRETİ, DİLEYENLERİN ÜZERİNE OLSUN İNŞALLAH.
İŞTE ATATÜRK
Allah Kuran’da: “Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.” (17/İSRA/36) buyurmuştur. Atatürk de: “Türk Kuran'ın arkasında koşuyor; fakat onun ne dediğini anlamıyor, içinde neler var bilmiyor ve bilmeden tapınıyor. Benim maksadım; arkasında koştuğu kitapta neler olduğunu Türk anlasın” (Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi 1-5, 1977 /A. Gürtaş, s. 41) demektedir.- "İŞTE ATATÜRK" PORTALINA GİRMEK İSTEDİĞİNİZDE YUKARIDAKİ RESMİ TIKLAYINIZ.
30 Haziran 2021 Çarşamba
TÜRKİYE’DE TOPLUMUN DİNE VE DİNİ DEĞERLERE BAKIŞI

7 Nisan 2021 Çarşamba
İSLAMIN RUHBAN SINIFI
KONUK YAZAR
Örsan K. Öymen

İslamın ruhban sınıfı
“İslamda, Hıristiyanlıkta var olan ruhban sınıfı yoktur” iddiası sık sık dile getirilse de bunun uygulamadaki gerçeklikte bir karşılığı yoktur. İslam dininin temel kitabı olan Kuran’da bir ruhban sınıfının olmadığı doğrudur. Ancak aynı durum Hıristiyanlık dininin temel kitabı olan İncil için de geçerlidir. İncil’de de bir ruhban sınıfı yoktur. Kendisini dinin temsilcisi veya Tanrı ile dünya arasındaki aracı olarak gören ruhban sınıfı, İncil ve Kuran gibi din kitaplarının yazılmasından sonra ortaya çıkmıştır.
İncil Hıristiyanlık dininin, Kuran da İslam dininin temelini ve özünü oluşturduğuna göre, Hıristiyanlıkta da İslamda da bir ruhban sınıfı yoktur. Ancak fiili uygulamada her iki din de kendi ruhban sınıfını yaratmıştır. Hıristiyanların çoğunlukta olduğu coğrafyada papa, patrik, kardinal, başpiskopos, piskopos, papaz, Müslümanların çoğunlukta olduğu coğrafyada da halife, şeyhülislam, ulema, imam, cemaat ve tarikat lideri, dinden türetilen ruhban sınıfını oluşturmaktadır.
Öte yanda, İncil’de ve Kuran’da mezhep ayrımı da yoktur. Hıristiyanlıkta Ortodoksluk, Katoliklik, Protestanlık gibi mezhepler İncil’den sonra, İslamda da Sünnilik, Şiilik, Alevilik gibi mezhepler Kuran’dan sonra ortaya çıkmıştır. İncil’de ve Kuran’da bu tür dinsel ayrımlar ve bölünmeler yoktur.
***
Mezhepsel ayrımlar da ruhban sınıflarının oluşması da bu dinlerin özüne ve temeline aykırı olduğu gibi, dünyada din adına ortaya çıkan çatışmaların, anlaşmazlıkların ve savaşların en büyük nedenlerinden birisidir. Dini kendi yorumuyla tekeli altına alan ruhban sınıfı, tarih boyunca, kendi din anlayışını ve mezhebini başkalarına dayatmaya çalışmıştır.
Bu sorun batı Avrupa’da 18. yüzyıldan itibaren laiklik ilkesinin yaygınlaşmasıyla birlikte çözüldü. Laiklik ilkesi ruhban sınıfının yetkilerini kısıtladı, insanların dindar olup olmamasını, dindar olacaklarsa, dini nasıl yorumlayıp uygulayacaklarını, bireylerin kendisine bıraktı. Laiklik ilkesiyle birlikte, dinin devlet, siyaset, hukuk ve eğitim alanlarına müdahale etmesi engellendi. Bu nedenle laiklikten en fazla rahatsızlık duyan kesim her zaman ruhban sınıfı olmuştur. Çünkü laiklik, ruhban sınıfının apoletlerini sökmüştür ve onun yetkilerini sınırlandırmıştır. Bilim, felsefe, sanat, demokrasi ve uygarlık yolunda ilerlemek ancak böyle olanaklı hale gelmiştir.
***
Türkiye’de laiklik ilkesi, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk sayesinde yürürlüğe girmiştir ve bir anayasa maddesi haline gelmiştir. O zamandan beri, ruhban sınıfı ve onlarla birlikte hareket eden köktendinci siyasetçiler, laiklik ilkesini ortadan kaldırmak için büyük bir çaba sarf etmektedir. Çünkü laiklik ilkesiyle birlikte ruhban sınıfı, bir yandan yetkilerini, bir yandan da halkı din üzerinden kandırmak ve aldatmak olanağını kaybetmiştir.
Türkiye Cumhuriyeti’nde, bir aile devleti olan Devlet-i Aliyye-i Osmaniyye’de var olan halifelik ve şeyhülislamlık makamları yoktur. Ancak kendisini halife ve şeyhülislam sanan siyasetçiler ve bürokratlar vardır. Ayrıca dini tarikatlar ve cemaatler de halen, ülkeyi bir kanser tümörü gibi yok edip tüketmektedir. Fethullah Gülen cemaati bunun sadece bir örneğidir. Atatürk’e, cumhuriyete, demokrasiye, laikliğe ve anayasaya düşman olan bu vatan hainleri, AKP iktidarında, ülkenin her tarafını kuşatmıştır.
***
Türkiye Cumhuriyeti’nin varlığının en büyük güvencelerinden birisi olan Türk Silahlı Kuvvetleri bile bu vatan hainleri tarafından kısmen işgal edilmiştir. Laiklik ruhban sınıfının apoletlerini sökerken bazı askerler ve komutanlar, apoletlerini ruhban sınıfına teslim etmiştir!
Türk Silahlı Kuvvetleri, gaflet, dalalet ve hıyanet içinde olan bu odaklara gerekli tepkiyi vermediği, önlem almadığı ve kendisini korumadığı sürece, Türk milletinin değil, ruhban sınıfının silahlı kuvvetleri olacaktır.
Kurtuluş Savaşı’nın lideri, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ve aydınlanma devrimlerinin öncüsü olan Atatürk’e düşman olan herkes, Türkiye’nin de düşmanıdır!
https://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/orsan-k-oymen/islamin-ruhban-sinifi-1825675
Selam…
22 Mart 2021 Pazartesi
Hasenat Kuran Araştırma Sürüm 7.0
Dünya'nın En Gelişmiş Kuranı Kerim Araştırma Programı
Özellikler
- 24 adet Türkçe Meal.
- 3 Türkçe Kuran tefsiri (F. Razi, Elmalılı, Diyanet).
- 8 adet Arapça tefsir.
- Kuranı Kerim kelime sözlüğü.
- Osmanlıca sözlük.
- Çok gelişmiş arama fonksiyonları.
- Ön izleme penceresi.
- Uygulama içinden word dosyası oluşturabilme.
- Yapışkan notlar.
- Favoriler.
- Ayete dipnot koyabilme imkanı.
- Çok gelişmiş Kuran fihristi.
- Sözlüğe ve tefsire bookmark koyabilme imkanı.
- Tefsir içinde arama.
- Ayrı çalışmalar açıp kaydedebilme.
- Daha birçok özellik.
Sistem Gereksinimleri
Desteklenen sistemler : Windows 10, Windows 8 ve 8.1, Windows 7, Vista ve Windows XP
- 1 gb ram
- Hasenat programı için 260 MB disk alanı
- Hatim paketleri için - Opsiyonel (Eğer yüklerseniz 1 hatim paketi için asgari 400 mb disk alanı)
- 1 ghz ya da üstü işlemci.
- Rahat bir çalışma için 1024 X 768 ekran.
Programı Kaldırmak için :
Hasenat Kuran uygulamasını bilgisayarınızdan kaldırmak isterseniz, Kontrol panelinden, Program Ekle Kaldır'ı seçin daha sonra gelen pencereden Hasenat Kuran seçin ve kaldıra tıklayın
Hasenat Kuran Uygulamasını İndirin
Hasenat 7 - Google Virus Total - tarafından virüs kontolünden geçmiştir.
Uygulamayı siz de virüs kontrolünden geçirebilirsiniz, bunun için:
- Aşağıdaki indirme butonuna sag tıklayıp "bağlantı adresini kopyalayın"
- www.virustotal.com adresine gidin.
- URL sekmesine tıklayın, kopyaladığınız adresi sağ tıklayıp yapıştırın ve ENTER'a basın
VIRUSTOTAL sitesi uygulamayı belirtilen adresten indirmeye başlayacaktır. İndirme işlemi bittikten sonra, virus incelemesi başlayacak ve ekranda yaklaşık onlarca popüler virus uygulaması tarafından uygulamanın VİRÜS kontrol sonuçları görünecektir.
http://www.hasenat.net/programlar-hasenat-kuran-arastirma.html
Klavye Kısayolları
- Ctrl+Boşluk tuşuyla çalma ve çalmayı durdurma
- Ctrl+Sağ Ok tuşuyla sonraki sayfaya geçme
- Ctrl+Sol Ok tuşuyla önceki sayfaya geçme
- Ctrl+Yukarı Ok tuşuyla önceki ayete geçme
- Ctrl+Aşağı Ok tuşuyla sonraki ayete geçme
- Ctrl+Shift+Sağ Ok tuşuyla sonraki sekmeye atlama
- Ctrl+Shift+Sol Ok tuşuyla önceki sekmeye atlama
- Ctrl+F tuşuyla Türkçe arama
- Ctrl+R tuşuyla Arapça arama
- Ctrl+T tuşuyla Sure no'su ayet no'su ile arama
- Ctrl+H tuşuyla sekme içinde bulma değiştirme
- Ctrl+O tuşuyla kaydedilmiş bir çalışmayı açma
- Ctrl+N tuşuyla yeni bir çalışma açma
- Ctrl+D tuşuyla kaydedilmiş bir çalışmayı silme
- Ctrl+S tuşuyla çalışmayı kaydetme
11 Ocak 2021 Pazartesi
PROF. DR. NİYAZİ KAHVECİ PAYLAŞIMLARI
https://tr-tr.facebook.com/pg/niyazikahvecihayraniyiz/posts/?ref=page_internal
Düşünmeyen insan;düşünenlerin biyolojik-animal robotudur.
Prof. Dr. Niyazi Kahveci
Atatürk, 1927’de Ankara’da yaptığı bir konuşmasında şöyle diyor:
“Efendiler!Biz tekke ve zaviyeleri din düşmanı olduğumuz için değil, bilakis bu gibi yapılar din ve devlet düşmanı oldukları,Selçuklu ve Osmanlı’yı bu yüzden batırdığı için yasakladık.Çok değil yüz yıla kalmadan eğer bu sözlerime dikkat etmezseniz göreceksiniz ki bazı kişiler bazı cemaatlerle bir araya gelerek bizlerin din düşmanı olduğunu öne sürecek, sizlerin oyunu alarak başa geçecek, ama sıra devleti bölüşmeye geldiğinde birbirlerine düşeceklerdir.Ayrıca unutmayın ki o gün geldiğinde her bir taraf diğerini dinsizlikle ve vatan hainliği ile suçlamaktan geri kalmayacaktır.”
TÜRKİYE İSLAMCILIĞI.
SİGORTALI KÂFİRLİK..
Uyuyan millet ya ölür yada köle olarak uyanır.
Mustafa Kemal ATATÜRK.
İnsan ve hayvan beyni;malzeme mekanizma ve sistem olarak hemen hemen aynıdır.İkisinin beyni de,loblar ve kortekslerden oluşur.Buna rağmen insanların yapabildiği düşünsel işlemleri hayvanların yapmamasının nedeni nedir sizce?
Yurttaşın vergisi ile iftar sofraları kuran belediye başkanları;bu oluşumları kendi ceplerinden ortaya çıkarıyor gibi pankartların altına isimlerini yazarak belirtiyorlar.Bu çok büyük bir haramdır.Buna resmi feodalite denir.Bu yüzden İslamofobi yok Müslümanofobi vardır.
Prof. Dr. Niyazi KAHVECI.
...
PROF. DR. NİYAZİ KAHVECİ'NİN "CAĞIMIZ VE
TURKİYE" İSİMLİ KİTABINDAN SEÇİLMİŞTİR
23 Kasım 2020 Pazartesi
FEN EĞİTİMİ VE MİLYONLARIN ETKİLEDİĞİ MİLYONLAR
KONUK YAZAR
Dr. Elif Ece Adal
Sosyobilimsel konular, adı üstünde, hem bilimsel hem sosyal boyutları olan ve ahlaki ya da etik sorgulamalar içeren tartışmalı konulardır [1]. Üzerinde büyük tartışmaların halen sürdüğü nükleer santraller ve yıllardır çeşitli vesilelerle gündeme gelen genetiği değiştirilmiş organizmalar sosyobilimsel konulara örnek olarak verilebilir. Sosyobilimsel konuların sonuçları hepimizi etkilediği için, demokratik bir toplumda vatandaşların bu konularda sorumluluk alması ve kararlar vermesi gerekir [2].
Tüm dünyayı etkisi altına almış olan COVID-19 da sosyobilimsel bir konudur. Virüs bir kişiden başlayarak yayılmış ve pandemiye dönüşmüştür. Artık net bir şekilde görülmüştür ki her birimizin aldığı tedbirler hepimiz için anlam ifade etmektedir. Fakat sosyobilimsel konuların tartışmalı doğası gereği bir belirsizlik durumu da içerir ve bu pandemi sürecinde karar almayı ve alınan kararların uygulanmasını önemli ölçüde zorlaştıran da bu olmuştur. Belirsizlik koşulları, kişinin sonuçlardan emin olmadığı ve makul olasılık tahminleri bile yapamadığı durumlardır [3]. Bununla birlikte, belirsizlik birçok kararın temel unsurudur [4] ama belirsizlik durumlarını hafife alma ve bu belirsizliğin yansımalarının ne kadar karmaşık olabileceğini fark etmekte başarısız olma eğilimi yetişkinler arasında yaygındır [5]. Sosyobilimsel bir konu olan COVID-19 pandemisinde de yüksek bir belirsizlik durumu vardır ve karar vermek güçtür. Bununla birlikte özellikle pandeminin başlarında olduğu gibi zaman zaman adeta geçen her saat genel resmi değiştirdiğinden çok hızlı kararlar verilmesi ve insanların verilen kararlara hızlı bir şekilde uyması gerekir. COVID-19 pandemisi ile en çarpıcı yoldan milyonlarca insanın kendileri de dahil milyonlarca insanın hayatından sorumlu olduğunu daha iyi anlamaktayız.
Öyleyse bu kadar zorlayıcı koşullarda kişilerin bilinçli kararlar verebilmesini ne sağlar? Pandemi sürecinde hem siyasetçiler hem de vatandaşlar, insanların pandemiyle mücadelede en çok öne çıkan 3 temel kuralı (maske, mesafe ve temizlik) bile yeterince dikkate almadıklarından sık sık yakınmaktadırlar. Eksik olan ne ki, pandemiyle mücadelede bir türlü istediğimiz kadar başarılı olamıyoruz? Yanıtın merkezinde fen eğitimi var. Sosyobilimsel konularda bilinçli karar verebilme fen eğitiminin önemli bir konusudur ve Türk Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda yaşam becerisi olarak sunulur. Eğitimciler, günlük yaşamdaki problemlerde ve sosyobilimsel konularda karar vermeye ilişkin olarak öğrencilerin bilimsel okuryazarlıklarını geliştirmesi gerektiğini söyler [6]. Bilimsel okuryazarlık bizim programımız da dahil olmak üzere pek çok fen programının nihai amacıdır [7]. Bu yüzden, insanların pandemi ile mücadele kurallarına uymayışından her yakınılışta aklınıza fen eğitimi ve fen eğitiminin nihai amacı olan bilimsel okuryazarlık gelsin. Eğer bir başarısızlık varsa ilk ve en önemli adım buralarda atılmıştır, başarısız olunmuştur. Şimdi ise daha büyük kitleler için bugüne kadar ülkece fen eğitimine nasıl bir önem atfedilmiş, gerçekte nasıl bir önem verilmiş; fen eğitimiyle ilgili neler yapılmış, neler kâğıtta kalmış, kâğıtta olmayan neler gerçek olmuş diye geriye dönüp bir gözden geçirme zamanı gelmiştir. Daha çok insan fen eğitiminde “ne olması gerekiyor ve ne oluyor” diye sormadıkça ve tespit ettikleri sorunlara bilimsel çözüm arayışı içinde olmadıkça, yakınmaktan öteye geçemeyiz.
Dr. Elif Ece Adal
Kaynakça
[1] Sadler, T. D. 2004a. “Informal reasoning regarding socioscientific issues: A critical review of research”. Journal of Research in Science Teaching, 41(5), 513-536.Sutman, F.X. 1996. “Scientific literacy: A functional definition”, Journal of Research in Science Teaching, 33, 459-461.
[1] Sadler, T. D. 2004b. “Moral and ethical dimensions of socioscientific decision-making as integral components of scientific literacy”. Science Educator, 13(1), 39-48.
[1] Zeidler, D. L., Sadler, T. D. 2008. ”Social and ethical issues in science education: A prelude to action”, Science & Education, 17(8,9).
[1] Zeidler, D. L., Sadler, T. D., Simmons, M. L., Howes, E. V. 2005. “Beyond STS: A research-based framework for socioscientific issues education”, Science Education, 89, 357-377.
[2] DeBoer, G. E. 2011. “The globalization of science education”, Journal of Research in Science Teaching, 48(6), 567-591.
[2] Hofstein, A., Eilks, I., Bybee, R. 2011. “Societal issues and their importance for contemporary science education-A pedagogical justification and the state-of-the-art in Israel, Germany, and the USA”, International Journal of Science and Mathematics Education, 9(6), 1459-1483.
[2] Roth, W.-M., Lee, S. 2004. “Science education as/for participation in the community. Science Education”, 88, 263-291.
[2] Zoller, U. 1982. “Decision-making in future science and technology curriculum”, European Journal of Science Education, 4(1), 11-27.
[3] Robbins, S. P., Coulter, M. 2012. Management (11. Basım). New York: Prentice Hall.
[4] Beyth-Marom, R. Fischoff, B, Quadrel, M. J., Furby, L. 1991. “Teaching decision-making to adolescents: a critical review”. Teaching Decision Making to Adolescents. Editörler: Baron, J., Brown, R. Hillsdale: Erlbaum.
[5] Fischhoff, B., Slovic, P., Lichtenstein, S. 1977. “Knowing with certainty: The appropriateness of extreme confidence”, Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 3, 552-564.
[5] Lichtenstein, S., Fischhoff, B., Phillips, L.D. 1982. “Calibration on of probabilities: State of the art to1980”. Judgment Under Uncertainty: Heuristics and Biases. Editörler: Kahneman, D., Slovic, P., Tversky, A. New York: Cambridge University Press
[6] Aikenhead, G. S. 1985. “Collective decision making in the social context of science”, Science Education, 69(4), 453-475.
[6] Fleming, R. 1986. “Adolescent reasoning in socio-scientific issues, part I: Social cognition”, Journal of Research in Science Teaching, 23(8), 677-687.
[6] Millar, R., Osborne, J. 1998. Beyond 2000: Science Education For the Future. London: King’s College School of Education.
[7] Donnelly, J., Jenkins, E., Layton, D. 1994. Scientific and Technological Literacy. Meanings and Rationales. An Annotated Bibliography. Leeds, England: Centre for Studies in Science and Mathematics Education, University of Leeds, UNESCO iş birliğiyle.
[7] Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2006. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
[7] Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. 2018. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara.
[7] United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. “Science for the twenty-first century. A new commitment”. http://www.unesco.org/science/