KUR'AN AYETLERİNE GÖRE DİNİN NE OLDUĞUNU
"ANA KAYNAĞINDAN = KUR'ANDAN"
ANLAYIP BİLMEDİKÇE,
"KUR'AN'DAKİ İSLAM = ALLAH'IN DİNİ"
İLE
"ŞU ANDA DİN ADINA SUNULAN SİSTEM = UYDURULAN DİN"
ARASINDAKİ FARKLARI ANLAYAMAYIZ;
"ALLAH İLE ALDATANLARA AV" OLURUZ.
M. Kemal Adal.
Kuran Araştırmaları Grubu
http://www.kurandakidin.net/
II. BÖLÜM: KURAN AYETLERİNE GÖRE DİN

A.
DİNİN KAYNAĞINI BELİRLEMEK

Örneğin biri bize haremlik-selamlık
şeklinde kadınların erkeklerle ayrılması dinde var mı diye sorarsa, Kuran'ı
okuyup inceleyeceğiz ve böyle bir yasağı bulamadığımızdan dolayı dinde böyle
bir yasağın olmadığını söyleyeceğiz.
Oysa geleneksel din yapısını savunanlar
dini Kuran'dan değil, ilmihal kitaplarından, şeyhlerinden ve uydurmalarla dolu
hadislerden öğrenmektedirler. Kuran'ın dışındaki bu kaynaklara göre ise
haremlik-selamlık dinin bir şartıdır, farzdır.
(Sırf
Kuran'dan dini anlamanın örnekleri için bakınız 35.,37.,38. bölümler)

Üstelik Kuran, dinin tek kaynağı olduğunu ve her şeyi
açıkladığını kendisi söyler. Oysa karşıt görüşte olanlara göre Kuran'ın yanında hadis, icma ve kıyas olmazsa din eksik olur.
Bunlardan Kuran ve Hadis temel kaynak olarak alınır.

(Diğer
kaynakların tahribatını anlamak için özellikle kitabımızın 14. Bölümünü
okumanızı tavsiye ederiz).
Kuran gelenekçi İslamcılara göre yetersizdir. Aslında Kuran'ın
yeterliliğini ispat etmeye sadece kitabın bu bölümünde (14. Bölümünde) Kuran'dan alıntı yaptığımız ayetler bile
yeterlidir. Kuran'ın yeterli olduğunu, her şeyi açıkladığını ve gerekli teferruatları
verdiğini başta Kuran'ın kendisi söylemektedir.
Kuran dışında diğer kaynaklara ihtiyaç
olduğunu söyleyerek Kuran'ı yetersiz ilan etmek, başta Kuran'ın bu ayetlerine
karşı gelmektir.

B.
KURAN'I YETERSİZ GÖRENLER


Din tüm insanların anlaması için mi yoksa sadece üç dört kişinin
anlaması için mi indirildi?
Peygamber'imizin mezhebi var mıydı?
Dört halifenin mezhebi neydi?
Kuran'da Hanefilik, Şafilik, Alevilik, Şiilik, Vahhabilik
şeklinde mezhepler mi var, yoksa tek bir dinden mi bahsediliyor?
Kuran dinin rehberi diye kendinden mi bahsediyor, yoksa
Buhari'den Müslim'den, Oniki İmam'ın eserlerinden, ilmihallerden, Muvatta'dan
mı bahsediyor?


16- Nahl Suresi
89
Görüldüğü gibi ayette Kuran'ın her şeyi açıkladığı, bizi doğruya
ilettiği söylenmektedir.
Kuran her şeyi açıklıyorsa Buhari, Müslim diye kaynaklara,
ilmihal kitaplarına ne gerek var?


C.
HÜKÜM YALNIZ ALLAH'INDIR

12- Yusuf Suresi
40


18- Kehf Suresi
26,27

Kehf suresi 27. ayetten Allah'ın hükmüne
uymanın Allah'ın vahyine uymakla yerine getirilebileceğini anlarız.

Allah'ın hükümleri Allah'ın vahyi olan Kuran'dadır. Zaten
Allah'ın sözü olduğu iddia edilebilecek başka bir kaynak yoktur ki bu kaynağın
Allah'ın hükmünü kapsadığı iddia edilebilsin.
Hükmün yalnız Allah'ın olması (12 Yusuf Suresi 40) ve Allah'ın
hükmüne kimsenin ortak olmaması (18 Kehf Suresi 26) için Allah'ın hükümlerinin
hepsini içeren Kuran'ı dinin tek kaynağı yapmak zorundayız. Eğer Allah'ın
hükmü olmayan, Allah'ın olmayan kitapları, dini hüküm kaynağı yapıyorsak (İster
mezhep ilmihali, ister hadis
kitabı olsun) Allah'ın kitabı Kuran'la çeliştiğimizi bilmeliyiz.


41-Fussilet
Suresi 33

6- Enam Suresi
115




D.
KURAN HER DETAYI İÇERİR

6- Enam Suresi
114
Kuran ana konuları verip, yan konular için bizi başka kitaplara,
şeyhlere, ilmihallere, kütüb-i sitteye havale etmiyor. Kendisinin detaylandırılmış
olduğunu söylüyor.

Örneğin ipek giymek veya midye, karides
yemek ile ilgili Kuran'da bir ifade olmaması, ipeğin giyile-bileceğini, midye
ve karidesin yenebileceğini gösterir.

Örneğin ipeğin giyilmesinin yasak olduğuna
dair izahın bulunamaması yeterlidir. Ayrıca ipek giyilebilir manasında bir
ayete gerek yoktur. Bu mantığı şu ayette de gözlemleyebiliriz.

5-Maide Suresi
101
Allah kullarına güçlük çıkarmak istemediği için birçok konuda
açıklama yapmamıştır. Eğer açıklama yapsaydı, o konularda da üzerimize sorumluluk
binerdi.


E.
ALLAH UNUTMAZ

19-Meryem Suresi
64


Örneğin; Allah kadına "Şuradan
şuraya kadar örtüneceksin" şeklinde bir üniforma tarif etmemişken, bu
üniformayı Allah adına tarif etmiş olanlar ne yapmak istediler? Niye Allah'ın
kitabı Kuran'ı yetersiz görüp kendi görüşlerini dine soktular?
Bu soruların niyeti belki tartışılır ama Kuran'da olmayan
izahların dinde olmadığı, bu örnekte görüldüğü gibi kadına bir üniforma biçmenin
Allah'a, Kuran'a, dine iftira olduğu tartışılamaz.
(Bakınız 17.,18. Bölüm)

29-Ankebut
Suresi 51

Çünkü Kuran kadını gelenekçilerin
istediği gibi kapatmıyor, haremlik-selamlık yapmıyor, sanata, heykele yasak getirmiyor,
sarığın, sakalın, cübbenin, Arap geleneklerinin makbul olduğunu söylemiyor. Bu
yüzden birçok kişi Kuran Müslümanı olmaktansa Hanefi, Şafi, Şii olmayı tercih
ediyor. Çünkü Kuran'da olmayan bu yasaklara, bu örf dinselleştirmeciliğine, bu
mezhepler geçit veriyor.
Kişiler Kuran'ı açıp dini öğreneceklerine, kafalarında din
oluşturup Kuran'da arıyorlar, sonra bu dini Kuran'da bulamayınca, bak Kuran
eksikmiş diyorlar. Ne yazık ki yukarıdaki ayette geçtiği gibi bazı dinsizlere
de, bazı dincilik şampiyonlarına da Kuran yetmiyor.
F.
EKSİKSİZ KİTAP

6-Enam Suresi 38






37-Saffat Suresi 154-157



68-Kalem Suresi 36,37

5-Maide Suresi 49



(Allah'a
ve Peygamberlerine itaat konusunu 27. Bölümde anlatacağız)

36-Yasin Suresi
69

Aynı
ifadeye 27-Neml 1, 28-Kasas 2, 26-Şuara 2 gibi ayetlerde de rastlarız.



G.
KURAN'A UYAN PEYGAMBER'E DE UYMUŞ OLUR

21-Enbiya Suresi
45

13-Rad Suresi 30

6-Enam Suresi 19

10-Yunus Suresi
15

Peygamber'e
uymak; Kuran'a uymak, Kuran'ın sistemine göre inanmak, hareket etmek ve
yaşamaktır.

Allah, Kuran dışında başka uyulması gereken vahiyler, kaynaklar
olsaydı, onları da belirtir, onlara da uymamızı isterdi.
Oysa bugünkü manzaraya baktığımızda
yüzlerce cilt hadis ve fıkıh kitabının dinin kaynağı sayılarak Kuran'a eş
koşulduğunu görüyoruz. Böylece Kuran'ın din konusundaki otoritesi ve
kaynaklığı %100 iken, Kuran birçok kaynağın arasındaki bir kaynağa
indirgeniyor.
Öyle ki Kuran'ın oluşturulan bu yeni
yapıda hacim olarak payı %1'in bile çok altındadır.

H.
KURAN KARANLIKLARDAN AYDINLIĞA ÇIKARIR


36-Yasin Suresi 4,5

14-İbrahim
Suresi 1

Peki Fetvayı Hindiyelere uyanlar,
Tirmizi, Muvatta, Buhari, Müslim gibi kitaplara uyanlar ve bunları Kuran gibi
dinin kaynağı gösterenler, böylece Kuran'ın dindeki tekelini bozma girişiminde
bulunanlar nereden güç ve destek alıyorlar?
Kuran, Peygamber döneminde yazıldı, ezberlendi. İçinde hiçbir
çelişki ve mantığa aykırılık yoktur. Diğer hiçbir kaynak, Peygamber hayattayken
yazılmadı. Üstelik ileride hadisleri ve mezhepleri inceleyen bölümlerde göreceğimiz
gibi bu izahlar Kuran'la, kendi aralarında ve mantıkla çelişirler. Nerede
çağın ve aklın çok önünde olan Kuran? Nerede çağın gerisinde, İslam'dan
insanları kaçırmış uydurma hadisler ve mezhepler?
(4.
Bölümden 12. Bölüme kadar Kuran'a eş koşulan izahları inceleyip, dinin kaynağı
olmaya lâyık olmadıklarını göstereceğiz.)
İ.
YAHUDİLERDE VE
HIRİSTİYANLARDA DA AYNI TİP DEJENERASYONLAR VAR

5-Maide Suresi
43

5-Maide Suresi
47


Bakara
Suresi 67. ile 71. ayetler arasında gördüğümüz Yahudilerin teferruat sever
yaklaşımları Hz. Musa'nın vefatından sonra da devam etti. Bu tavırları sonucu
Mişna (Söz, Hadis) ve Gamara (Pratik, Sünnet) denilen dini kaynaklar ürettiler.
Hadis ve sünnet adı altında kutsala fatura edilen uydurma dolu
izahlarla dini teferruata boğma, bir tek bizim dinimize özgü değildir.
Kuran, Hıristiyanların Hz. İsa'yı ve din adamlarını Rabler edindiğini söyler
ve dine ilave olarak uydurdukları ruhbanlığa sonra kendilerinin de tam olarak
uyamadığını anlatır.

Kuran'da tüm bu kıssalar bize öğüt almamız için açıklanmıştır.
Oysa kendini dinde otorite ilan eden bazıları "Bu Hıristiyan ve Musevilere
olmuş, bize olmaz" diyerek sanıda bulunmaktadırlar. Acaba Kuran'dan bir
delilleri var mı? Tabi ki yok. Zaten delil yerine sanı ile konuşmaya meraklı bu
otoritelerin(!) delile ihtiyacı yoktur. Çünkü kendileri ve evvelki otoriteleri
zaten delildir.
Bu tipler kelle saymaya çok
meraklıdır. Bunların çoğu "Bu kadar insan böyle diyor siz onlardan daha mı
akıllısınız?" izahıyla geleneklere, kelle sayım sonucuna güvenirler.
Hıristiyanların çoğu "Hz. İsa Allah'ın
oğlu" derken, bunun bir mecaz olduğunu, Allah'ın oğlu olamayacağını, Hz.
İsa'nın sadece Allah'ın sevgili bir kulu ve Peygamber'i olduğunu söyleyen
Hıristiyanlar da vardır. Peki bu azınlık Hıristiyanlar mı, yoksa Hz. İsa'nın
Allah'ın oğlu olduğunu iddia eden, Katolik ve Ortodoks din adamlarını Rabler
edinmiş bu çoğunluk mu haklıdır?
Üstelik
Hz. İsa'nın Allah'ın oğlu olduğunu iddia edenlerin sayısı geleneksel İslam'ı
savunanlardan çok daha fazladır.
Hıristiyan çoğunluk: "Bakın ne
kadar çok kişi Hz. İsa'yı Allah'ın oğlu kabul ediyor. Bizim Saintlerimiz,
evliyalarımız çok fedakâr, çok büyük adamlarmış. Onlar böyle diyor yanılıyor
da, siz üç beş adam bizim Saintlerimizden, mürşidlerimizden, papazlarımızdan
daha mı iyi biliyorsunuz?" demektedirler.

(Hz. Ömer'in, hadisleri "ümmetimin Mişna'sıdır"
diyerek yakması için 11. Bölüme, Hıristiyan ve Musevilerle ilgili konular için
29. Bölüme, kelle sayma meraklılarına cevap için 33. Bölüme bakın.)

24-Nur Suresi 34

8-Enfal Suresi
42


17-İsra Suresi 41

17-İsra Suresi
89

6-Enam Suresi 65

7-Araf Suresi 52

11-Hud Suresi 1
J.
KURAN'IN AÇIKLAMADIKLARI DİN
DIŞI ALANDIR

Aynı
şekilde "Kuran'ı biz anlayamayız" tipi izahlar da Kuran ile çelişir.
Kuran'ın
izahlarına göre iman edenler Kuran'ı anlar.
Kuran'ı
anlamamak iman etmeyenlerin bir özelliğidir.

Örneğin
Kuran, zorda kalıp başka yiyecek bir şey bulamayanların aşırıya gitmemek
kaydıyla haram olan leş, kan, domuz eti ve Allah'tan başkası adına kesilen
hayvanları yiyebileceğini söyler.
Hacca
giderken başında hastalık olduğu için saçını kısaltanların ne yapması gerektiği
de Kuran'da geçer.
Teyze
ve anne ile evlenmenin haram olduğu da Kuran'da vardır.
Peygamber'in
sırf kendisine farz olan gece ibadeti de Kuran'da geçer.
Ebu
Leheb'in Müslüman olmayacağı, Rumların yakın zamanda savaşı kazanacakları
tipinde ancak Peygamber'imiz döneminde gözlenebilecek olaylara da Kuran
değinir.

Kaç
kişi domuz, leş gibi yiyecekler ile baş başa kalıp başka hiçbir helal gıda
bulamayacak kadar zor durumda kalıp, bunları yemek zorunda kalacaktır?
Hacdayken hastalığı yüzünden saçını kısaltacak olan kişi sayısı binde bir bile
değildir. Yani her bin kişiden birinin hayatta bir kere rastlaması ihtimali
bile zor olacak bir detay Kuran'da vardır. Teyze ve anne ile evlenmeye
kalkmanın çirkin olduğu aşağı yukarı herkesin bildiği, on-binde bir insanın
bile kalkışmayacağı bir iğrençliktir.
Kuran bu konu zaten bilinir dememiş, bunu da açıklamıştır.
Yahudilere Cumartesi yasağı gibi yasakların da koyulduğunu belirten Kuran, hiç
mümkün müdür ki inananlarına tüm yasakları belirtmesin?
Hiç mümkün müdür ki Hacda saçını kısaltan adama yol göstersin
de, kıyafet ve diğer hususlarda bir yasak varsa bunu kadınlara açıklamasın?
Hiç mümkün müdür ki zorda kalana yukarıda belirttiğimiz izni
açıklasın da midye, karides diye bir yasak varsa bunun açıklamasını başka
kaynaklara bıraksın?
Hiç mümkün müdür ki Peygamber'e özel farz ibadet açıklansın da
tüm Müslümanlara farz olan tüm namazlar Kuran'da yer almasın?

Allah'tan
olanın, insanın yazacağı kitaplardaki açıklamalara, tefsirlere muhtaç olduğu
hiç düşünülebilir mi?

Allah'ın kelimeleri tükenmez, Allah kelime sıkıntısı çekmez.
Allah hiç kimsenin mezhebine, hadisine ihtiyaç kalmaksızın dinini tam olarak
açıklamıştır.

31-Lokman Suresi
27
K.
KURAN'IN ANLAŞILMASI İÇİN
TEFSİR, HADİS, İLMİHAL ... KİTAPLARINA İHTİYAÇ YOKTUR
3
32- Kafirler
dediler ki "Kuran ona toptan, tek bir defada indirilseydi ya" Biz
böyle yaptık ki, onunla senin kalbini dayanıklı
kılalım. Biz onu parça parça düzenleyip okuduk.


25- Furkan
Suresi 32,33


Böylece Allah, Kuran'ın tefsirinin en güzel şekilde yine
Kuran'la yapılacağının dersini vermektedir.




55-
Rahman Suresi 1,2



75- Kıyamet
Suresi 17,18,19

Yoksa Kuran'ın, Kuran dışı hadis, tefsir, içtihat başlıklı
kitaplara ihtiyacı yoktur. Bu kitaplardan, bu kaynakların gereğinden Kuran hiç
bahsetmez.

(Kuran'ın kendi açıklamasına şu
konuyu örnek verebiliriz. 1- Fatiha Suresi 4. ayet "Din
gününün sahibidir O" şeklindedir. Din
gününün ne olduğunu anlamayan kişiler tüm Kuran'da bu terimi araştırırlar. Bu
terimin 15-Hicr Suresi 35. ayet, 26- Şuara Suresi 82. ayet, 37- Saffat Suresi
20. ayet, 38- Sad Suresi 78. ayet, 83- Mutaffifin Suresi 11. ayet ve diğer
geçişlerini inceleyenler bu terimin öldükten sonraki yeniden dirileceğimiz
günü ifade ettiğini anlarlar. Bu
örnekte olduğu gibi din adına anlamamız gereken tüm bilgi Kuran'ın içindedir.
Kuran kendi kendini açıklar.)
L.
PEYGAMBERİMİZİN ŞİKAYETİ

Peygamberimiz'in Allah'ın huzurunda
ümmetinden tek şikayeti ayette şöyle geçer:

25- Furkan
Suresi 30
Gerçekten de Peygamberimiz'e uyduğu
söylenen birçok kişinin sergilediği manzara budur.
Sözde Kuran el üstündedir, kutsaldır,
fakat Kuran aslında hayata uygulanmayan, dini tek başına belirlemeyen bir kitap
olmuştur ve yüzlerce dini kitaptan birine çevrilmiştir. Kişiler dinlerini
ilmihal kitaplarından öğrenmekte, Kuran ise anlaşılmak için değil, sadece
seslendirilmek için okunmakta, böylece devre dışı tutulmaktadır.

İleride Kuran'ın dinin biricik kaynağı
olduğuna dair burada belirtmediğimiz delilleri de konuların içinde
göstereceğiz. Aslında Kuran'daki bu ayetler, Kuran'ın tek kaynak olduğunu ve
İslam'ın eğer bir şey İslamı olacaksa Kuran İslamı olması gerektiğine delil
olarak yeterlidirler.
Peygamber'e iftira olarak uydurulan
hadisler başta olmak üzere, mezhepler, tarikatlar ve gelenekleri irdeleyerek,
Kuran dışında kaynak kabul etmenin sonunun nasıl felaket olduğunu gözler önüne
sereceğiz.
Diğer bölümlerle beraber, özellikle 27. Bölümü dikkatlice
okumanız, Kuran'a göre Kuran'ın yeterli olduğunu anlamanızı daha da iyi
sağlayacaktır.
"UYDURULAN DİN, KUR'AN'DAKİ DİN. II. BÖLÜM - KURAN AYETLERİNE GÖRE DİN" KİTABINDAN ALINTIDIR.
"UYDURULAN DİN, KUR'AN'DAKİ DİN. II. BÖLÜM - KURAN AYETLERİNE GÖRE DİN" KİTABINDAN ALINTIDIR.