UYDURULAN DİN KUR’ANDAKİ DİN. XXXVI. BÖLÜM - 15: KURAN'DA İNANÇ KONULARI, NAMAZ, ZEKÂT, ORUÇ,
HAC -15
U.
KURAN'DAKİ
HAC
Kuran'daki
Hac,
2-Bakara Suresi 158, 189, 196, 198,199, 200, 203;
3-Ali İmran Suresi 97;
5-Maide Suresi 1,2, 95, 96, 97;
9-Tevbe Suresi 3;
22-Hac Suresi 25, 26, 27,
28, 29. ayetlerinden anlaşılır.

1.
Hac kelimesine sözlüklerde "kastedilmek"
anlamı verilir. Kuransal bir terim olarak Hac, belli bir zaman diliminde belli
ibadetleri de içeren Kabe'ye yapılan bir ziyarettir.





2.
Hac, İbrahim Peygamber döneminden beri yapılan bir ibadettir. (22-Hac Suresi
26,27) Kabe'de Hz. İbrahim'in makamı ve apaçık deliller vardır. (3-Ali İmran
Suresi 97)

[
HAC AYLARI:


Hac görevi, ihrama girmekle başlar.
Bunun başlangıcı ise Şevval ayıdır. Bir kimse Şevval'de ihrama girip
Zilhiccenin 10. (veya 13.) gününün akşamına kadar, haccın menasikini (İbadet
ederken lüzum eden usul, yol ve tarz. Ayin, kült. Ritüel) tamamlayabildiği
için, bu aylara hac ayları denilmiştir.
Yani bu aylara 'Hac Ayları' denilmesinin
sebebi, haccın ilk şartı / rüknü olan ihramın ancak bu aylarda giyilmesinin
öngörülmüş olmasıdır.) Hac ayları ile hac vakti aynı şey değildir. Hac, 'hac
vakti'nde yapılır. Hac vakti, Arefe ve Kurban bayram (Zilhiccenin 10-13. )
günleridir.
http://www.sorularlaislamiyet.com/article/12909/hac-aylari-sevval-zilkade-ve-zilhicce-aylaridir-halbuki-haccin-oldugu-yapildigi-ay-bir-tanedir.html

MKA]
3.
2-Bakara Suresi 197. ayette Haccın bilinen aylarda olduğu söylenir. Üstelik
"aylar" şeklinde çoğul bir ifade kullanılır.

Oysa
günümüzde hacılar, Haccın kısa bir süreye sıkıştırılması yüzünden kalabalıktan
birbirlerini ezmekte, birçok ölüm vakası meydana gelmekte ve hacılar perişan
olmaktadırlar. Hz. İbrahim döneminden beri uygulanan Haccın bilinen aylarda
olduğu söylenir. Aynı ilkbahar denilince Mart, Nisan, Mayıs aylarının
anlaşıldığı gibi, Hac aylarının da başta bu şekilde anlaşıldığını görüyoruz.

Kabe'nin
etrafındaki kavimler haram aylara riayet ederek, Hac ibadetinin durmamasını,
kendi çekişmelerinin kişileri Hacdan alıkoymamasını sağlamaktadırlar.
Hz.
İbrahim'den sonraki nesillerdeki putperestler de Kabe'nin koruyucusu olarak
kendilerini görmüşler, haram ayları bozarak da olsa kısmen uymuşlardır, Haccı
bir ticaret kaynağı olarak değerlendirmişler ve haram aylara da ticaretlerini
kurtaran bir unsur olarak riayet etmişlerdir. (8-En-fal Suresi 34, 35'ten ortak
koşanların kendilerini Kabe'nin varisi olarak görmelerini anlayabiliriz.)
Haram
aylardan bahseden 2-Bakara Suresi 194. ayetten iki ayet sonra Hacdan
bahsedilmesinden, 2-Bakara Suresi 217'de haram aylarda savaşmanın büyük suç
olduğunun vurgulanmasından, Haccın yapıldığı bölgedeki Mescid-i Haram'a
ulaşılmasının engellenmesinden bahsedilmesinden, 5-Maide Suresi 2'de haram ayın
ve Hac ibadetindeki ihramın beraber anılmasından, yine aynı sure 97. ayette
haram ayların ve Hacda ziyaret edilen Kabe'nin beraber anılmasından bilinen
Hac aylarının haram aylar olduğu anlaşılır. Zaten bu ayların haramlığı da Hacla
ilintilidir.






(
Dikkat edilirse 1nci görüş.
İçinde Kurban bayramı olan Zilkade(hac ayı) ve öncesi 2ay olmak üzere toplamda
3 ayı; 2nci görüş ise Zilkade(hac ayı) ve sonrası 3 ay olmak üzere toplamda 4
ayı, hac için "Bilinen aylar" olarak kabul etmektedir. İkisinde de
ortak kabul Zilkade olduğundan hac bu aya sıkıştırımaktadır. MKA.)

4.
Hacda kavga, kötülüğe sapma, eşler arasında cinsel ilişki
yoktur. (2-Bakara Suresi 197) Hac kişinin davranışlarına dikkat ettiği,
insanlarla bir araya geldiği bir ibadettir.

5.
Hac ibadeti sırasında kişi kendisine helal olan bazı
şeyleri de haram eder. (Eşlerin cinsel ilişkiye girmemesi gibi) Buna ihram denir.


Fakat günümüzde
belli bir elbiseye de ihram adı verilerek bu elbisenin giyilmesi
farzlaştırılmıştır.
Kuran'da
sözlük anlamı dışında başka bir ihram anlaşılmamaktadır. Eğer Allah, Hacda
böyle bir elbisenin giyilmesini isteseydi, onun giyilmesi gereken bir elbise
olduğunu söyleyerek, şüpheye meydan vermeden bunu açıklardı.
Böyle
bir izahın olmaması ve bu kelimenin sözlük manasının, Kuran'daki anlatımla tam
örtüşmesi yüzünden ihramın; belli bir süre içinde, belli şeylerin yasaklanması
dışında bir manası olmadığını anlarız. İhram
sırasında yasak olan şeylerin biri de avdır (5-Maide Suresi 95). Bu av bir tek kara avını kapsar, hacılar deniz avını
yiyebilirler ve yapabilirler.
6.
Kim ihram sırasında kara avı yasağını bilerek çiğnerse,
cezası öldürdüğü hayvanın bir benzerini Kabe'ye varacak bir kurbanlık
yapmasıdır.

Bu
benzer kurbanı adaletli iki kişi belirler. Av yasağını çiğneyen kişi bunun
yerine yoksulları doyurarak veya onun dengi oruç tutarak bu yasağı çiğnemesinin
kefaretini yerine getirebilir.
(5- Maide Suresi 95)
7.
Umre, ziyaret etmek demektir. Haccın belli dönemde yapılmasına karşılık, umre her zaman
yapılabilen bir ziyarettir. Hac da, umre de Allah için tamamlanmalıdır.(2-Bakara
Suresi 196)





Tüm
bunlar 2-Bakara Suresi 196. ayette geçer.
8.
Kurbanların üzerine Allah'ın adı anılır ve
bunlardan yoksullara verilir ve yenir. (22-Hac Suresi 28) Hac ibadeti yapılırken kirlerden arınılmalı, adaklar
yerine getirilmelidir. (22-Hac Suresi 29)

Kirleri
arındırmak genel bir ifade olduğundan birçok insanın buluşma yeri olan Hacda,
her türlü hijyen kuralına dikkat etmek iyi olur. Mescid-i Haram'a saçların
kısaltılmış, ya da traş edilmiş olarak girilmesinden bahseden 48-Fetih Suresi
27. ayet de bu çerçevede değerlendirilebilir.
Kabe'nin
tavafı (çevresinde yürünmesi) böylece temiz bir şekilde yerine getirilecektir.
(22- Hac Suresi 29)
Kabe'nin
temiz tutulması, böylece Hac ibadetinin yapıldığı yerin de temiz olması iyi
olur. (22-Hac Suresi 26)
9.
Arafat'tan ayrılıp topluca inilince Meşari Haram'da
Allah'ı hatırlamak (zikir) lazımdır. Bu hatırlama Allah'ın bize öğrettiği şekilde
olmalıdır. (2-Bakara Suresi 198)

Allah'ı
nasıl hatırlayacağımızı (zikredeceğimizi), Allah bize Kuran'da öğrettiğine
göre, bu hatırlama faaliyeti de Kuran'a uygun olacaktır.
10.
Sonra insanların topluca akın ettiği yerden akın
edilip Allah'tan bağışlanma dilenmelidir. (2-Bakara Suresi 199)

11.
Gerekli ibadetler bitince Allah'ı kuvvetli bir
biçimde hatırlamak (zikretmek) gerekir. (2-Bakara Suresi 200)

12.
Sayılı günlerde Allah hatırlanır. İsteyen iki gün
içinde işini bitirir, isteyen daha geniş bir zamana işini yayar.
(2-Bakara Suresi 203)

13.
Bakara Suresi 158. ayette Safa ile Merve'yi ziyaret
etmenin bir sakıncası olmadığı söylenir.


Yaşlı, sağlıksız birçok kişi farz olmayan bu zorlukla karşı
karşıya getirilmiş, daha sonra bunların para karşılığı arabalar ve sedyelerle taşınması
şeklinde yeni bir para kapısıyla birilerinin cebi doldurulmuştur.

14.
Şeytan taşlama diye bir faaliyetin Hacla hiç bir
ilgisi yoktur. Kişilerin birbirini en çok ezdiği ve ölümlerin en çok olduğu
yer, Hac ibadetine sokuşturulan bu uydurmanın yapılmaya çalışıldığı yerdir.







UYDURULAN DİN VE KUR'AN'DAKİ DİN E- KİTAPTAN ALINTILANMIŞTIR.
Selam...

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder