B. ALLAH
1. ALLAH'IN VARLIĞI VE VARLIĞININ DELİLLERİ
a) KAVRAM OLARAK, ALLAH'IN VARLIĞI VE VARLIĞININ DELİLLERİ - 5
II. Allah'ın Varlığının Delilleri / Caner Taslaman / Allah'ın varlığına kanıtlar var mı ?
Y.N. Öztürk :
Şu bir gerçek ki, göklerin ve yerin yaratılışında, geceyle gündüzün birbiri ardınca gelişinde, aklını ve gönlünü işletenler için çok ibretler vardır.
Dipnot: *3/190: Kuran-ı Kerim'in bu özel anlatım
biçimi ilgi çekicidir. 'Güneşin doğuşu ve batışı' yerine neden sürekli olarak
'gece ile gündüzün birbirini izlemesi' deyimi kullanılmaktadır? Bak: 27/88.
27/88 ( = Sen dağlara bakar da onları donuk, durgun görürsün. Oysaki onlar, bulutların dolaştığı gibi dolaşmaktadır. Her şeyi güzel ve mükemmel yapan Allah'ın sanatıdır bu. Yaptıklarınızdan gereğince haberdardır O.) Ahiret ile ilgili ayetlerin arasına 86'ncı ve 88'inci ayetler sokularak Tanrı'nın gücüne örnekler verilmiş ve herkesin dünyanın sabit olduğuna inandığı 7. yüzyılda net bir şekilde bu gerçek dile getirilmiştir. Bak 4/82.(= Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbette ki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.)
Y.N. Öztürk :
Bilin ki Allah, toprağa ölümünden sonra hayat verir. Ayetleri size açık seçik bildiriyoruz ki, aklınızı işletebilesiniz.
M. Kemal Adal
İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ:
Dipnot: *3/190: Kuran-ı Kerim'in
bu özel anlatım biçimi ilgi çekicidir. 'Güneşin doğuşu ve batışı' yerine neden
sürekli olarak 'gece ile gündüzün birbirini izlemesi' deyimi kullanılmaktadır?
Bak: 27/88.
I. Allah'ın Varlığı Hakkında Mükemmel Örnekler / Evrendeki Hassas Ayarlar / Caner Taslaman
II. Allah'ın Varlığının Delilleri / Caner Taslaman / Allah'ın varlığına kanıtlar var mı ?
https://www.youtube.com/watch?v=KJkkgUWHB1k
III. ALLAH’IN VARLIĞININ 12 DELİLİ CANER TASLAMAN ( E-KİTAP)
IV. İTİKAT
B. ALLAH
1. ALLAH'IN VARLIĞI VE VARLIĞININ DELİLLERİ
a) KAVRAM OLARAK, ALLAH'IN VARLIĞI VE VARLIĞININ DELİLLERİ - 5
3. sure (ÂLİ IMRÂN)
190. ayet (Resmi: 3/İniş:94/Alfabetik:7)
Y.N. Öztürk :
Şu bir gerçek ki, göklerin ve yerin yaratılışında, geceyle gündüzün birbiri ardınca gelişinde, aklını ve gönlünü işletenler için çok ibretler vardır.
Dipnot: *3/190: Kuran-ı Kerim'in bu özel anlatım
biçimi ilgi çekicidir. 'Güneşin doğuşu ve batışı' yerine neden sürekli olarak
'gece ile gündüzün birbirini izlemesi' deyimi kullanılmaktadır? Bak: 27/88.
27/88 ( = Sen dağlara bakar da onları donuk, durgun görürsün. Oysaki onlar, bulutların dolaştığı gibi dolaşmaktadır. Her şeyi güzel ve mükemmel yapan Allah'ın sanatıdır bu. Yaptıklarınızdan gereğince haberdardır O.) Ahiret ile ilgili ayetlerin arasına 86'ncı ve 88'inci ayetler sokularak Tanrı'nın gücüne örnekler verilmiş ve herkesin dünyanın sabit olduğuna inandığı 7. yüzyılda net bir şekilde bu gerçek dile getirilmiştir. Bak 4/82.(= Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbette ki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.)
Bu ayette anlatılan hareketi 'kıyamet' diye yanlış adlandırılan dünyanın son
anlarında (Saat) oluşacak kargaşa ile açıklamak mümkün değildir.
Zira Kuran'da
Saat diye anılan dünyanın son saatleri inkârcıların korku ve dehşetle tanık
olduğu kozmik çarpışmaları ve patlamaları anlatır.
Dünyanın son anlarında
gerçekleşecek olayların niteliği için 81'inci ve 101'inci sureye bakınız
lütfen. Dünyanın sonunu getirecek kozmik kargaşa 27/88 (= Sen dağlara bakar da
onları donuk, durgun görürsün. Oysaki onlar, bulutların dolaştığı gibi
dolaşmaktadır. Her şeyi güzel ve mükemmel yapan Allah'ın sanatıdır bu.
Yaptıklarınızdan gereğince haberdardır O.) ayetinde anlatıldığı gibi fark
edilmeyen bir olay değildir.
Ayrıca, 27/88'in devamı bu tür karıştırmaya imkân bırakmaz: 'Her şeyi
sapasağlam yaratan Allah'ın sanatıdır'. Dünyanın sonu, Allah'ın sapasağlam yarattığı
sanatının, örneğin Güneş sistemi ve galaksilerin, yeni bir oluşum için
yıkılması olayıdır.
Eski Kuran yorumcuları, dünyanın hareket halinde olabileceğini (Ki ayette buna ve Dünyanın kendi ekseninde dönüşüne işaret vardır- MKA) hayallerinde bile canlandıramadıkları için bu ayeti dünyanın sonunu anlatan diğer ayetlerle çelişkiye sokma pahasına da olsa yanlış anlamışlardır.
Ayrıca bak 4/82.(= Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbette ki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.) Hadis ve Sünneti Kuran'a eş koşanlar, Kuran'da 'nasih-mensuh' olduğunu ileri sürerek bu ayeti inkar etmektedirler (Bak 2/106 =Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?).
Eski Kuran yorumcuları, dünyanın hareket halinde olabileceğini (Ki ayette buna ve Dünyanın kendi ekseninde dönüşüne işaret vardır- MKA) hayallerinde bile canlandıramadıkları için bu ayeti dünyanın sonunu anlatan diğer ayetlerle çelişkiye sokma pahasına da olsa yanlış anlamışlardır.
Ayrıca bak 4/82.(= Kur'an'ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah'tan başka birinin katından gelseydi, elbette ki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı.) Hadis ve Sünneti Kuran'a eş koşanlar, Kuran'da 'nasih-mensuh' olduğunu ileri sürerek bu ayeti inkar etmektedirler (Bak 2/106 =Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?).
Hurafe ve
mitolojilerin yaygın ve etkin olduğu bir çağda gelmesine rağmen Kuran'ın hiçbir
saçmalık ve yanlışlığı içermemesi de ayrı bir kanıttır. Kuran'ın inişinden
yaklaşık iki yüz yıl sonra yazılan Hadis kitaplarını veya yüzyıllar sonra
yazılan Kurtubi, İbni Kesir, Taberi, Nesefi gibi Kuran tefsirlerini düşünün.
2/106 ( =Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?)
2/106 ( =Biz bir ayeti siler, unutturur veya ertelersek ondan daha iyisini veya onun bir benzerini getiririz. Allah'ın her şeye gücü yeter olduğunu bilmedin mi?)
Kuran'da birbirini iptal eden ayetler olduğu ve hatta bazı ayetlerin
Hadislerle iptal edildiği biçimindeki sapkınca inanç, bu ayetin anlamı
saptırılarak desteklenmiştir..
'Ayet' sözcüğü tekil olarak kullanıldığı 84 yerin hiçbirinde Kuran ayetleri
için kullanılmaz; tekil olarak kullanıldığı zaman sürekli olarak 'işaret,
delil, mucize' anlamlarına gelir.
Ne var ki çoğul hali olan 'Ayaat' (ayetler) ise, tekil anlamına ek olarak Kuran ayetleri için de kullanılır.
Ne var ki çoğul hali olan 'Ayaat' (ayetler) ise, tekil anlamına ek olarak Kuran ayetleri için de kullanılır.
Nitekim Kuran'ın bir 'ayeti' daha doğrusu bir
birimi / ifadesi tek başına mucizevî bir özelliğe sahip değildir. Örneğin bir
veya iki kelimeden oluşan birimler var ve bunlar, Kuran'ın tanımladığı ayet
(mucize) özelliğini göstermez. Bazı kısa ifadeler Kuran'ın inişinden önce
günlük konuşmada, kitaplarda ve şiirlerde kullanılan / kullanılabilen
ifadelerdir. Örneğin bak 55/3; 69/1; 74/4; 75/8; 80/28; 81/26.
Mucizelik özelliğini gösteren minimum ölçü bir sure (10:38) olup en kısa sure de 3 ayettir (103; 108; 110).
Besmele, tek bir birim olduğu için kendi başına bir mucize değildir; ancak Kuran'ın bütününü saran matematiksel örgü içinde mucizelik özelliğini kazanır. Ayetlerin (mucizevî özelliğe sahip olan ifadelerin) bir parçası olduğu için Besmele'den ayet diye söz edilebilir; ancak şunu unutmamak gerekir ki Tanrı, tekil olan 'ayet' kelimesini Kuran'ın ayetleri için kullanmayarak, sadece mucizelerden söz etmeyi sağlamıştır.
Nasih-Mensuh konusu için ayrıca 4/82 ayetine bakınız.
Mucizelik özelliğini gösteren minimum ölçü bir sure (10:38) olup en kısa sure de 3 ayettir (103; 108; 110).
Besmele, tek bir birim olduğu için kendi başına bir mucize değildir; ancak Kuran'ın bütününü saran matematiksel örgü içinde mucizelik özelliğini kazanır. Ayetlerin (mucizevî özelliğe sahip olan ifadelerin) bir parçası olduğu için Besmele'den ayet diye söz edilebilir; ancak şunu unutmamak gerekir ki Tanrı, tekil olan 'ayet' kelimesini Kuran'ın ayetleri için kullanmayarak, sadece mucizelerden söz etmeyi sağlamıştır.
Nasih-Mensuh konusu için ayrıca 4/82 ayetine bakınız.
Ayrıca, 2/85 ayetinde
anlatılan sapkınlığı aynen tekrar eden Müslümanlar hakkında müthiş bir öngörü
için 15/91-93 ayetlerine bakınız.
Edip Yüksel - MESAJ Kuran Çevirisi
Dipnotlarından Alıntılanmıştır.
57. sure (HADÎD) 17.
ayet (Resmi: 57/İniş:112/Alfabetik:33)
Y.N. Öztürk :
Bilin ki Allah, toprağa ölümünden sonra hayat verir. Ayetleri size açık seçik bildiriyoruz ki, aklınızı işletebilesiniz.
M. Kemal Adal
12 Mayıs
2016 / İZMİR.
I. Allah'ın Varlığı Hakkında Mükemmel Örnekler / Evrendeki Hassas Ayarlar / Caner Taslaman
II. Allah'ın Varlığının Delilleri / Caner Taslaman / Allah'ın varlığına kanıtlar var mı ?
https://www.youtube.com/watch?v=KJkkgUWHB1k
III. ALLAH’IN VARLIĞININ 12 DELİLİ CANER TASLAMAN (E-KİTAP)
http://www.canertaslaman.com/wp-content/uploads/2015/10/Allahinvarligina12delilcanertaslaman.pdf
*****
Özetle; bu kuş da Allah'ın varlığının ve yaratıcılığının delillerinden SADECE biri..
*****
Hiç uçan tavus kuşu gördünüz mü? Adeta bir masaldaki Zümrüt-ü Anka kuşu
gibi!
Kuşun görünüşünü inceleyin. Bu harika
renk ve desenlerden oluşan yağlı boya tabloyu (?) acaba kim yapmış olabilir?
Üstelik bir de can vermiş...Acaba kuşun anne ve babası mı onu yaratırken böyle
tasarlamışlar???
Özetle; bu kuş da Allah'ın varlığının ve yaratıcılığının delillerinden SADECE biri..
Dip
Not:
"Allah'ın boyasını esas alın. Allah'tan daha güzel kim boya vurabilir!
Biz yalnız O'na kulluk ederiz." 2. sure (BAKARA) 138. ayet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder