KURAN YETER Mİ?
Kashif
Ahmed Shehzada
Çeviren:
Afşin Bilgili
Redaktör:
Mecid Demir
KURAN’IN, DİNİ ANLAMADA YETERLİ OLDUĞU GÖRÜŞÜNE KARŞI
GETİRİLEN İTİRAZLARIN İNCELENMESİ – 9
Yanlış İddia 9: Vahiy iki türlüdür. Birincisi “vahy-i metluv” yani Kuran’da yer alan ve inananlara okunan vahiydir. İkinci tip vahiy ise “vahy-i gayri metluv”dur ki bu tip vahiy Kuran’da yer almaz. Bu ikinci tip vahyi, gelenek ve hadis kitaplarında bulabiliriz.
Düzeltme 9
(Konunun yanlış anlaşılmaması
için zorunlu açıklama: Yazar, “vahiy” ile elçi melek Cebrail ile korunmuş
olarak Hz. Muhammed’ in kalbine Kur’an’ın indirdirilmesini / vahyedilmesini
kastetmektedir. MKA – Bakınız: Kur’an ve Vahiy: https://kemaladal.blogspot.com.tr/2016/01/kuran-ve-vahiy_25.html )
Daha
önce gösterdiğimiz kanıtlar ortaya koymuştur ki Allah’ın
Hz. Muhammed’e (elçi melek Cebrail ile
korunmuş olarak - MKA) gönderdiği tek
vahiy Kuran’dır. Kuran,
vahiy olan tek kaynaktır ve inananlara okunmuştur.
Aşağıdaki
ayetler, vahyin inananlara okunan ve okunmayan
olmak üzere iki tür olduğu iddiasını çürütmektedir.
Rad
Suresi’nde Allah’ın elçi göndermekteki amacının, elçinin kendisine indirileni
inananlara okuması olduğunu görüyoruz.
Bu
ayet gösteriyor ki vahiy sadece okunmak içindir:
“Böylece seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip
geçtiği bir ümmete gönderdik ki, sana vahiy ettiğimizi onlara okuyasın. Onlar
Rahman'ı inkâr ediyorlar. De ki: O benim Rabbimdir. O'ndan başka tanrı yoktur.
O'na güvendim ve dönüş sadece O'nadır.” (13:30)
Bu ayette geçen “sana vahiy ettiğimizi onlara
okuyasın” ifadesi açıkça ortaya koymaktadır ki vahyin tek türü “vahy-i
metluv”dur, yani okunan vahiydir.
Fatır
Suresi’nde vahyin Allah’ın Kitap’ında sunulduğu ve kesin gerçeği içerdiği
belirtiliyor:
“Kitap'tan sana vahiy ettiğimiz, kendinden öncekini
doğrulayıcı olarak gelen gerçektir. Allah, kullarından tam haberdardır, onları
iyice görmektedir.” (35:31)
Aşağıdaki
ayetin de işaret ettiği gibi, elçinin görevi kendisine vahiy edileni insanlara
okumaktır:
“Rabbinin Kitabı'ndan sana vahiy edileni oku. Onun kelimelerini
değiştirebilecek yoktur. O'ndan başka bir sığınak da bulamazsın.” (18:27)
Ve
elçi, Allah’ın Kitap’ında bulunan vahiy ile insanları uyarmıştır:
“Bu Kuran bana, kendisiyle sizi ve ulaştığı herkesi
uyarmam için vahiy olundu.” (6:19)
“De ki: ‘Ben sizi ancak vahiyle uyarıyorum.’ Ama sağırlar,
uyarıldıklarında çağrıyı işitmezler ki!” (21:45)
Kuran
ayetlerinin açıkça ortaya koyduğu gibi vahiy, sadece okunan türdedir. Peygambere okunan
ve okunmayan olmak üzere iki çeşit vahyin geldiği iddiası Kuran tarafından
onaylanmaz.
Hüküm
de, rehberlik de, öğüt de sadece o Kitap’tadır:
“Allah size Kitap'ı ayrıntılı kılınmış bir halde
indirmişken, Allah’ın dışında bir hüküm koyucu mu arayayım?” (6:114)
“Yemin olsun ki, biz onlara, ilme uygun biçimde, ayrıntılı
kıldığımız bir Kitap getirdik. İnanan bir topluluk için bir kılavuz, bir
rahmettir o.” (7:52)
“Andolsun biz Kuran'ı öğüt alınsın diye kolaylaştırdık.
Öğüt alan yok mu?” (54:17)
“Karşılarında okunup duran bir Kitap’ı sana indirmiş
olmamız onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet
ve bir öğüt vardır.” (29:51)
DİP NOT:
Son Güncelleme: 10 Kasım 2017 / İZMİR
T.C. / M. Kemal Adal
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder