İŞTE ATATÜRK

İŞTE ATATÜRK
Allah Kuran’da: “Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.” (17/İSRA/36) buyurmuştur. Atatürk de: “Türk Kuran'ın arkasında koşuyor; fakat onun ne dediğini anlamıyor, içinde neler var bilmiyor ve bilmeden tapınıyor. Benim maksadım; arkasında koştuğu kitapta neler olduğunu Türk anlasın” (Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi 1-5, 1977 /A. Gürtaş, s. 41) demektedir.- "İŞTE ATATÜRK" PORTALINA GİRMEK İSTEDİĞİNİZDE YUKARIDAKİ RESMİ TIKLAYINIZ.

25 Aralık 2016 Pazar

SÜLEYMAN DEMİREL'İN CUMHURİYET VE ATATÜRK YORUMU



(Kaynak- Mehmet Necati Güngör)

İsparta’nın Atabey ilçesine bağlı İslâmköy’de, kardeşi rahmetli Şevket Demirel’in düzenlettirdiği Müze’deki baba evini gezerken, başını öne eğerek girdiği kerpiç odaya göz gezdirirken yanındaki vefalı doktoru Aylin Cesur’a şöyle dedi:

"İşte ben bu odada kardeşlerimle yaşadım. Elektrik yoktu. Gaz lambasıyla okur-yazardık. Köy okulunu bitirdim. Ortaokul yoktu. Ortaokula gitmek için her sabah kilometrelerce yürür, kasabaya giderdik. Sonra Afyon Lisesi
Eğer bana Cumhuriyet nedir, diye sorarsınız. Size cevabım şudur: Cumhuriyet benim işte! İslamköy'den çıkmış bir köylü çocuğunu cumhurbaşkanı yapan, Cumhuriyet'tir. Cumhuriyet budur. Bunu Büyük Atatürk'e borçluyuz."

Süleyman Demirel

DİP NOT:

Ebediyete Göçen TC. kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ü ve "Dava" arkadaşları ile "vefa"lı Süleyman Demirel'i Allah'tan Rahmet Dileğimle anarken, lüzumuna binaen tekrar ibret alınması umuduyla kamu oyu ile paylaşırım. 

Selam...

​ T.C. / M. Kemal Adal 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder