İŞTE ATATÜRK

İŞTE ATATÜRK
Allah Kuran’da: “Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme! Çünkü kulak, göz ve gönlün hepsi bundan sorumlu tutulacaktır.” (17/İSRA/36) buyurmuştur. Atatürk de: “Türk Kuran'ın arkasında koşuyor; fakat onun ne dediğini anlamıyor, içinde neler var bilmiyor ve bilmeden tapınıyor. Benim maksadım; arkasında koştuğu kitapta neler olduğunu Türk anlasın” (Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi 1-5, 1977 /A. Gürtaş, s. 41) demektedir.- "İŞTE ATATÜRK" PORTALINA GİRMEK İSTEDİĞİNİZDE YUKARIDAKİ RESMİ TIKLAYINIZ.

12 Şubat 2017 Pazar

PIRLANTA YÜZÜK VE DEĞİRMEN TAŞI



Hasırcızâde Mehmet Ağa, bir gün Fuat Paşa'nın yanında iken paşanın pırlanta yüzüğüne dikkatle bakmağa başlamış. Fuat Paşa sormuş.
    Yüzüğüme mi bakıyorsun?
    Evet Paşam... Taşını merak ettim.
    Elmastır.
    Güzel. Fakat faydası nedir?
    Hiç...
    Peki, ne gelir getirir?
     Hiç.
    Yazık. Benim de babadan kalma bir çift taşım var; bana senede elli altın getirir.
    Amma yaptın ha! Ne taşı ki bu?
    Değirmen taşı!  Zira bu taş sayesinde hem nafakamı çıkarıyorum, hem hayır hasenat yapıyorum hem de insanlara bu taş sayesinde hizmet ediyorum…

YANİ : İstediğiniz kadar bilgi ile donatılmış olun, bir değil 3–4 üniversite bitirmiş olun, isterseniz tüm AB ülkelerinin dillerini konuşun, eğer bu bilgileriniz ve hünerleriniz bir fayda sağlamıyor, başta kendiniz olmak üzere diğer insanlara bir hizmete vesile olmuyorsa o zaman yükten başka nedir? Tıpkı parmağında pırlanta yüzük taşıyan birine o taşın hiçbir gelir elde etmemesi gibi...

İNTERNETTEN ALINTIDIR

Selam...

​ T.C. / M. Kemal Adal 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder